SC SPICUL SA

Pe la jumatatea secolului XIX, morile de apa erau nelipsite orasului Bucuresti iar despre ele gasim zeci de povestiri inchinate romantismului acestei minuni tehnologice.

Istoria societatii comerciale Spicul S.A. incepe in urma cu 164 de ani, cand un om de afaceri, Jacques Herdan s-a hotarat sa infiinteze o astfel de moara, Moara de apa Ciurel. Pentru inceput s-a axat pe directia moraritului.

Insa tocmai aceste mori faceau ca Dambovita sa provoace inundatii de mare amploare de fiecare dată când ploua mai tare deoarece se ingramadeau pe malurile raului ingreunandu-i astfel curgerea, iar in perioada mandatului lui Barbu Vladoianu (A fost primul primar al Bucureștiului (decembrie 1872 - mai 1873) și a ocupat funcția de ministru al Apărării Naționale între 21 februarie 1859 și 3 mai 1859.) s-a luat decizia desfintarii morilor de apa de pe cursul raului.
Asta nu a impedicat Moara de apa Ciurel sa se dezvolte, noile tehnologii “cu vapori” inlocuind structura respectiva. Cladirea a functionat cu activitatea de morarit pana in anul 1931 cand a trecut la o activitate de panificatie industriala, iar cresterea productiei s-a reflectat direct in investitiile pe care firma le-a facut de-a lungul anilor. Acest lucru este confirmat de documentele inregistrate la Oficiul Registrului Comertului, care definesc obiectul activitatiii: moara, fabricare paine, patiserie, biscuiti, paste.
Inca din primii ani de existenta Spicul s-a remarcat prin calitatea produselor sale, fapt recunoscut prin includerea sa in lista furnizorilor Casei Regale.

Dupa Nationalizarea din 1948 , Spicul trece prin numeroase transformari in urma carora isi diversifica puternic gama sortimentala.

In 1954 se adauga doua cuptoare cu trei vetre si se infiinteaza o sectie de specialitati.

In anul 1964, sectia de paste este dotata cu o linie Pavan (Italia) de mare productivitate, pentru ca in 1973 sa fie montata o a doua linie Pavan, marindu-se productia la 21 tone/24 ore.

Dupa anul 1989, odata cu deschiderea granitelor Romaniei, Spicul isi extinde capacitatea de productie primara investind intr-o moara moderna de provenienta germana, marca Buhler, aceasta asigurand obtinerea de materii prime de inalta calitate. 
Ultima investitie majora a secolului XX, a constat in achizitionarea de cuptoare cu coacere pe vatra ce a condus la obtinerea renumitei paini Spicul pe vatra.

Anul 2001, gaseste societatea Spicul echipata cu o linie de brutarie moderna, de fabricatie italiana, provenind de la firma Tagliavini si cu o instalatie de fabricarea a biscuitilor, de asemenea fabricata in Italia, un produs al firmei Polin.

In noul mileniu in care cuvintele de ordine sunt sanatatea, calitatea, eficienta, actionarii S.C. Spicul S.A., au luat decizia strategica de a investi intr-un nou si modern complex de productie, astfel incat aceasta sa poata furniza tuturor clientilor sai o gama variata de produse, de la alimentele de baza, la cele mai sofisticate produse de panificatie. Noua investitie de peste 35 milione de Euro, este una dintre cele mai mari investitii din sectorul de morarit si panificatie si s-a concretizat intr-o constructie pe un teren situat in nordul Bucurestiului si in achizitionarea de noi linii de fabricatie : japoneza, olandeza si austriece. Prin achizitionarea noilor linii de productie, Spicul a diversificat gama de produse astfel incat acum este prezent pe piata cu o diversitate de produse. Gluten si amidon din grau - noutate absoluta in Romania Spicul S.A. a mai pus in functiune o fabrica ultramoderna, produsa in Germania, pentru fabricarea glutenului si amidonului din grau. Acest proiect este unic atat in Romania, cat si Europa centrala si de Est. Fabrica a fost realizata si proiectata de catre unul dintre cei mai importanti producatori de echipamente din industria alimentara pe plan mondial si dispune de ultima tehnologie in domeniu. Capacitatea de procesare este de pana la 100 tone de faina/zi, rezultand 10-14 tone de gluten/zi si 50-60 tone de amidon/zi, precum si un produs secundar, care este folosit ca produs furajer in industria cresterii animalelor. Urmatorul pas va fi deschiderea pietelor externe pe ambele relatii Est si Vest. Extinderea portofoliului, respectarea calitatii produselor si satisfacerea necesitatilor cat mai diversificate ale consumatorilor sunt prioritatile de baza ale companiei Spicul.